2012年8月5日 星期日

[Glee] Gives you hell

這首歌是Rachel在 1x14 中唱的。當時她跟Finn之間的交往出現了問題,Finn覺得自己被綁住了,他想要追尋更遠大的目標。同時他開始和很多不同的女孩約會,無視Rachel的心情。

上面是電視版(中文字幕)下面影片則只有是純音樂。推薦上面的,邊看邊聽會很high XD

 

Finn:「我覺得我不想當妳的男朋友。」
Rachel:「什麼?」

Finn:「聽著Rachel,妳真的很好,但我覺得在我把自己承諾給一個女人前,
               我得先找到自己內心裡的明星,現在我需要發掘出自己是誰。」
Rachel:「(哭)...我來告訴你、你是誰...你是個沒種的小男孩。
                   你恐懼和我談戀愛,是因為你認為這有損你的名聲。
                   雖然你不承認這點但其實你認為這很重要。」

(中略)

[謦灵风软www.1000fr.net]-Glee.S01E14.FRTVS.rmvb_000834166

後來在合唱團室,RachelI就選了這首歌詞很惡毒,但是卻十分輕快的歌唱給Finn聽。

I wake up every evening
我在每天傍晚才會醒來
With a big smile on my face
臉上總是會掛著大大的微笑
And it never feels out of place
我從來不覺得我的笑容不適合

When you see my face
當你看到我的臉時
Hope it gives you hell
希望你會很不爽
Hope it gives you hell
希望你會很不爽

Now where's your picket fence love
親愛的,你的愛人到哪去了?
And where's that shiny car
你那輛閃亮的跑車呢
And did it ever get you far
那真的有帶你走的比較遠嗎
You never seemed so tense love
你似乎從沒深刻的愛過

I've never seen you fall so hard
我從沒看你跌的這麼慘過
Do you know where you are
你知道你現在到底在哪嗎
And the truth be told I miss you
說實話,我想你
And truth be told I'm lying
說實話,那是騙你的

When you see my face
當你看到我的臉時
Hope it gives you hell
希望你會很不爽
Hope it gives you hell
希望你會很不爽
When you walk my way
當你在路上遇到我
Hope it gives you hell
希望你會很不爽
Hope it gives you hell
希望你會很不爽

If you find a man that's worth a damn and treats you well
如果你找到了一個很爛但對你很好的人
Then he's a fool you're just as well
那他就跟你一樣是個傻子
Hope it gives you hell
希望你會很不爽

Now you'll never see
你不會明白
What you've done to me
你到底對我做了什麼
You can take back your memories
你可以把你的回憶全帶走
They're no good to me
他們對我來說沒有用
And here's all your lies
這裡是你全部的謊言
You can look me in the eyes
你可以看著我的眼睛
With the sad, sad look that you wear so well
帶著你那掩飾地很好的可悲眼神

When you see my face
當你看到我的臉時
Hope it gives you hell
希望你會很不爽
Hope it gives you hell
希望你會很不爽
When you walk my way
當你在路上遇到我
Hope it gives you hell
希望你會很不爽
Hope it gives you hell
希望你會很不爽
If you find a man that's worth a damn and treats you well
如果你找到了一個很爛但對你很好的人
Then he's a fool you're just as well
那他就跟你一樣是個傻子
Hope it gives you hell
希望你會很不爽

When you see my face
當你看到我的臉時
Hope it gives you hell
希望你會很不爽
Hope it gives you hell
希望你會很不爽
When you walk my way
當你在路上遇到我
Hope it gives you hell
希望你會很不爽
Hope it gives you hell
希望你會很不爽

When you hear this song and sing along
當你聽到這首歌而只能孤獨地唱著
And never tell
然後又敢不告訴別人時
Then you're the fool
你就是個傻子
I'm just as well
就跟我一樣
Hope it gives you hell
希望你會很不爽
When you hear this song
當你聽到這首歌
I hope that it will give you hell
我希望這會讓你很不爽
You can sing along
你可以孤獨地唱著
I hope that it puts you through hell
我希望那真的能讓你很不爽

沒有留言: