2011年3月24日 星期四

Glee - Lucky


GLEE是小魔最近很喜歡的一個美國影集,
內容都跟音樂與人生有關,裡面常常會翻唱很多好聽的老歌(最近也有自創曲了) 


下面這首歌是裡面我最喜歡的一首翻唱曲,名稱就是《Lucky》
一個是純音樂版,一個是在影集中的版本~推薦給大家嘍^^










Do you hear me,
I'm talking to you
Across the water across the deep blue ocean
Under the open sky, oh my, baby I'm trying

你聽見了嗎
我跟你說話
橫跨整個深藍色的海水
遼闊的天空下,我的寶貝,我正在嘗試

Boy I hear you in my dreams
I feel your whisper across the sea
I keep you with me in my heart
You make it easier when life gets hard

男孩我聽到你在我的夢想
我覺得你的悄悄話隔海相望
我一直把你在我心中
是你讓枯燥的生活變得快樂

I'm lucky I'm in love with my best friend
Lucky to have been where I have been
Lucky to be coming home again
Ooohh ooooh oooh oooh ooh ooh ooh ooh

我很幸運,我最好的朋友,我戀愛了
幸運地到過的地方,我一直被
幸運地又回到家了
噢哦噢哦噢哦

They don't know how long it takes
Waiting for a love like this
Every time we say goodbye
I wish we had one more kiss
I'll wait for you I promise you, I will

他們不知道需要多長時間
等待像這樣的愛
每次我們說再見
我希望我們有一個更吻
我等你,我答應你,我會

I'm lucky I'm in love with my best friend
Lucky to have been where I have been
Lucky to be coming home again
Lucky we're in love in every way
Lucky to have stayed where we have stayed
Lucky to be coming home someday

我很幸運,我最好的朋友,我戀愛了
幸運地到過的地方,我一直被
幸運地又回到家了
很幸運我們在愛情中以各種方式
幸運地留在我們住
幸運地總有一天會回家

And so I'm sailing through the sea
To an island where we'll meet
You'll hear the music fill the air
I'll put a flower in your hair

所以我要在大海上航行
對於一個島嶼上我們相遇
你會聽見音樂彌漫在空氣中
我會在你的頭發花

Though the breezes through trees
Move so pretty you're all I see
As the world keeps spinning round
You hold me right here right now

雖然微風通過樹
你是如此可愛的喔
隨著世界都在旋轉
你握著我的手現在在這裡

I'm lucky I'm in love with my best friend
Lucky to have been where I have been
Lucky to be coming home again
I'm lucky we're in love in every way
Lucky to have stayed where we have stayed
Lucky to be coming home someday

Ooohh ooooh oooh oooh ooh ooh ooh ooh
Ooooh ooooh oooh oooh ooh ooh ooh ooh

我很幸運,我最好的朋友,我戀愛了
幸運地到過的地方,我一直被
幸運地又回到家了
我很幸運,我們在愛情中以各種方式
幸運地留在我們住
幸運地總有一天會回家

沒有留言: